Jegyvásárlás

Program


3 NŐVÉR

3 NŐVÉR

A Három nővér egy olyan dráma, amelyben több szimbólum lapul, mint hétköznapi valós helyzet. Pedig a hétköznapi valóság látszatát teremti meg az olvasható szöveg. Képzeljünk el egy olyan történetet a 20. század elejéről, ami egy olyan pár év alatt játszódik le, amely négy nap kb.  több

A Soltis Lajos Színház és a Szentendrei Teátrum bemutatja: 3 NŐVÉR
fiktív dokumentáció két részben

Prozorov tábornok:    Soltis Lajos
Olga:    Nagy Zsuzsi / Barna Lilla      
Mása:   Ténai Petra
Irina:    Boznánszky Anna      
Natasa:   Horváth Viktória / Hajba Beatrix     
Andrej:    Bruckner Roland      
Versinyin:    Vasvári Csaba  
Tuzenbach:    Ivák Bence
Szoljonij:    Piller Ádám      
Kuligin:    Boda Tibor      
Csebutikin:    Nagy Gábor      
Ferapont:    Károly Bálint   
Fedotyik:    Szacsvai István  
Rode:    Tóth Ákos
Anfisza:   Nagyabonyi Emese
Protopopov:    Pesti Arnold      
Muzsikusok:     Gregorich Zsófia, Gregorich Domonkos    
 
Rendező: Sardar Tagirovsky
Dramaturg: Sardar Tagirovsky, Szigeti Bálint, Tóth Ákos, Szacsvai István, Nagy Bianka
Látványtervező: Bajkó Blanka      
Szcenikus: Marton Miklós, Gregorich Ferenc  
Zeneszerző: Gregorich Bálint, Gregorich Domonkos, Gregorich Zsófia      
Sound Designer: Gregorich Bálint  
Mozgás: Ténai Petra      
Fényterv: Sardar Tagirovsky  
Videó: Nagy Bianka  
Rendező munkatársa: Szigeti Bálint   
Technikus: Benkő Tamás
Produkciós vezető: Nagy Zsuzsi, Vokó Péter  
Plakát Design: Krizbai Gergely „Krizbo”

A Három nővér egy olyan dráma, amelyben több szimbólum lapul, mint hétköznapi valós helyzet. Pedig a hétköznapi valóság látszatát teremti meg az olvasható szöveg. Képzeljünk el egy olyan történetet a 20. század elejéről, ami egy olyan pár év alatt játszódik le, amely négy nap kb. 1-1 órájáról szól. Legalábbis az eredeti szöveg szerint. Akár egy modern filmsorozat négy része.

Egy fiktív dokumentációt mutatunk meg két részben. Ebben a két részben az emlékek és álmok természetével fogunk játszani, az elmúlás és a búcsú érzetét felerősítve. Ide-oda fogunk utazni a négy nap emlékei közt álomszerű módon. Mint ahogy vágyakozni és félni szoktunk, olyan módon, ahogy egyik emlékből kerülünk a másikba, miközben a világ tovább épül és halad a maga útján. Miközben épül a 20. század háborús rendszere és újrafelosztása, fogyasztói társadalma. Miközben kiépül a 21. század elejének közönye és képmutató virtuális rendszere.
A három nővér, pontosabban a négy testvér nélkül elmúlik a 19. század varázsa, elmúlik a sóvárgó dallamok és festmények világa. Hiszen a három nővér olyan, mint a mesebeli három királylány, akik nélkül megszűnik a varázslat, a művészet világa. Múzsák nélkül nincs ihlet. Ihlet nélkül nincs élet. Ezek a múzsák sokszor kicsinyesek és lusták, de végső soron nem akarnak nyerészkedni vagy tudatosan ártani a környezetüknek. Az ő jószívűségük az, ami számomra a Soltis Lajos Színház tehetséges művészeinek, alkotóinak sajátja. Ebből a szempontból közelíthető meg Csehov Három nővérének érzékenysége, Soltis Lajos szellemi hagyatéka, ami az előadásunkban jelentős szerepet kap. Megpróbáljuk fiktív módon dokumentálni a Három nővér letűnt alakjait, hogy bemutassuk őket a mának kíméletlen, provokatív és szeretetteljes gesztussal. Ez az előadás egy emlék- és álomkaleidoszkóp, ami egyben a mindenkori társadalmat provokáló felkiáltójel.

Külön köszönet:
Kemendi és társa Kft., Bincze Tamás, Harasztovics Róbert, Marton Mercédesz, Leon Zilm, Marton Márió, Hartai Andrea, Sipos László, Csula Emil, Horváth Nóra, Ádám Jenő Zeneiskola

Ajánló


Miért járnak az emberek Zorán-koncertre? Miért szeretnék oly sokan legalább évente egyszer színpadon…

A Szegedi Szabadtéri Játékok műsorát a 2021-es évad végén egy igazi klasszikus musical-legenda…

Ungváry Rudolf mérnök, író a magyar közélet elmúlt harminc évének legkonzervatívabb szabadelvű kommentátora…