Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
Tiszta barokk
Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
La Veneziana – Barbara Strozzi és mesterei
több
Tiszta barokk
Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro
La Veneziana – Barbara Strozzi és mesterei
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. január 5. szombat, 19:30
Strozzi: Diporti di Euterpe ovvero Cantate e ariette a voce sola, op. 7 – Lagrime mie
Marini: Affetti Musicali, op.1 – 1. La Zorzi
Arie a voce sola de diversi auttori (Venice, 1656) – Strozzi: Chi brama in Amore
Merula: Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (3. kötet), op. 13 – Ballo detto Eccardo
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 11. Ferma il piede
Rossi: Il terzo libro de varie sonate, sinfonie, gagliarde, brandi e corrente, op. 12 – Gagliarda quarta detta la Disperata
Cavalli: Musiche sacre concernenti messa, e salmi concertati con istromenti, imni, antifone et sonate – Canzon a 3
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 4. L’Astratto
SZÜNET
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 6. Che si può fare
Cavalli: Részletek a Statira principessa di Persia című operából – Sinfonia, Alba ch'imperli i fiori; Cresce, cresce il foco; Vanne intrepido o mio bene
Marini: Sonate, symphonie … e retornelli, op. 8 – Sonata prima (Sonate op.8,1629)
Cesti: O quanto concorso – kantáta
Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 3. Hor che Apollo
Baráth Emőke (szoprán) Il Pomo d'Oro Vezényel és csembalón játszik: Francesco Corti
Bár az egyik első névről ismert zeneszerző is nő volt (Hildegard von Bingen), a mainstream zeneszerzést tulajdonképpen a mai napig férfiak uralják: ha az utcán sétálva megállítanánk embereket és megkérnénk őket, hogy mondjanak női zeneszerzőket, a legtöbben egyetlen példát sem tudnának mondani, legyen szó bármilyen zenei műfajról. A fiatal, de már világhírű magyar szoprán, Baráth Emőke és az Il Pomo d’Oro régizene-együttes januári műsora nem titkoltan ezen szeretne változtatni. Szám szerint a legtöbb jegyzett női komponista a 20. század második felét megelőzően ugyanis a 17. században, illetve a 18. század elején működött: az olasz humanizmus megengedőbb volt a nők művészi ambícióit illetően, mint a későbbi polgári világ. Az 1600-as évek legismertebb női zeneszerzője a velencei költő, Giulio Strozzi lánya, Barbara Strozzi volt, akinek dalai, madrigáljai és kantátái tanára, a Monteverdi-tanítvány Francesco Cavalli hatásáról tanúskodnak.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Mozgalmas, pörgős időszak: gőzerővel készül a Fővárosi Nagycirkusz a „Csillagok, égbeli tűk” című előadásra
Berlioz kései operanyitánya, a Beatrix és Benedek izgalmas, dinamikus zene. Csajkovszkij Hegedűversenye a 19. egyik legnépszerűbb versenyműve: egyszerre virtuóz és…
A Beautiful Confusion ZÓRA váratlan, de intenzív feltűnésének címe is lehetne akár. A kaliforniai születésű és részben ma is Amerikában…
Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!