Jegyvásárlás

Program


Christos Papadopoulos (Gr) - Opus

Christos Papadopoulos (Gr) - Opus

Az Opus azt vizsgálja, hogyan lehet a klasszikus zenei hagyományt, a klasszikus zene szigorú szabályait átfordítani a tánc teljesen más nyelvére, mint ahogy azt a Rosas Love Supreme című előadásban is láthattuk.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. január 25. szombat, 20:00

Christos Papadopoulos (Gr)
Opus

40'
TÁNC
English friendly

Az Opus azt vizsgálja, hogyan lehet a klasszikus zenei hagyományt, a klasszikus zene szigorú szabályait átfordítani a tánc teljesen más nyelvére, mint ahogy azt a Rosas Love Supreme című előadásban is láthattuk. A test a hangszer vizuális megjelenítőjévé válik, és a zenei partitúra diktálja a koreográfiát. Néha a test a ritmust követi, néha a dallamot, néha csak egyetlen hangszerre koncentrál, máskor kettőre vagy még többre, miközben a zenei kompozíció is megfejtésre kerül.

Az előadás alapja a klasszikus zene, a klasszikus ókor művészeti eszményeinek újjáélesztése áll.. A klasszikus szó a latin „classicus’ és a görög “κλασικός” szóból ered. A kompozíció az ókori görög és római kultúra alapelvei és eszményei szerint állt össze. Esztétikai értelemben pedig a klasszikus zene bármely, a legkülönbözőbb értelemben vett – társadalmi vagy szakmai közmegegyezés szerinti – magas kvalitással bíró zene. Az előadás középpontjában ennek a zenei szerkezetnek a tanulmányozása és színpadon való megjelenítése áll. A fő cél az instrumentális zene központi normáinak feltárása, valamint, hogy ezek hogyan alkalmazhatók egy teljesen más művészeti ágban, azaz a táncban.

A klasszikus zene egyik legfontosabb jellemzője, hogy nagyon bonyolult dallamokból, motívumokból és ritmusokból áll, amelyek a narratíva érzetét keltik, és szentimentális reakcióinkhoz vezetnek. Ez az előadás nem törődik a zene szentimentális aspektusának magyarázatával és a közönségre gyakorolt pszichológiai hatásának tisztázásával. Éppen ellenkezőleg, a táncosok igyekeznek elszakadni a zenei kompozíció szentimentális hatásaitól, ellenállni a zene értelmezésének, és a darabot olyan kifinomult hangfolyamnak tekintik, amely harmonikus logikát teremt. Ez az előadás kísérletet tesz arra, hogy mi magunk is megvizsgáljuk a zenehallgatásra adott automatikus válaszunkat.

Christos Papadopoulos az amszterdami School for New Dance Development (SNDO) hallgatója volt, majd a görög Nemzeti Színház Drámaiskolájába járt, majd megalapította saját társulatát Leon and the Wolf néven. A 2000-es években munkái sorra bekerültek az Aerowaves legjobb előadásai közé.

Előadóként pedig olyan kiváló koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Dimitris Papaioannou, Alexandra Waierstall – Noema Dance Company, Kirstin Kuyl Anerson – WEGO, Robert Stain, Fotis Nikolaou’s company X-it, Natassa Zouka, Marousso Karaleka, Saskia van de Heur, Martin van de Drift, Mariella Nestora és Ria Higler.

Tagja volt annak a koreográfusi csapatnak, akik a 2004-es athéni Olimpiai Játékok nyitó és záró eseményét.

Tanít az Odeion Athinon Theatre Academy-n koreográfiát, improvizációt és tartott worshopokat technikáról, imrpovizációról Athénban, Thesszalonikiben, Chania-ban, Koppenhágában.

Ajánlatunk


zenés vígjáték

A vadászat című, mára már ikonikus album 1984-ben jelent meg, idén ünnepli 40. évfordulóját. Hobo és nagyszerű zenekara a rangos jubileumhoz méltó koncerttel most a Győri Nemzeti Színházban is fellép. Minden idők egyik legikonikusabb hazai rockalbuma hirtelen felindulásból született, mégis a műfaj meghatározó klasszikusává vált. „A Budapest-Miskolc vonaton 40 szövegötletet jegyeztem le, majd az egészet egy taxiban felejtettem. Végül 26-ot sikerült felidéznem, és Pókáék konyhájában nekiálltunk a munkának. A felvételek kezdete előtt „csak” a szövegeket kellett bemutatnom a cenzúrának - tudják, egy A-moll vagy G-dúr nem lehet rendszerellenes... Nagy tisztesség, hogy az emberek érdeklődése fennmaradt és a dalok ma is élnek, de szomorú tény, hogy a mű aktualitását mindmáig nem vesztette el. Sőt, anélkül, hogy próféciákat mondanék, amíg ember lesz a Földön, az is marad” – emlékszik vissza Hobo. Megjelenésekor a lemez a ritka koncertalbumok egyike volt, amely zeneileg és szövegileg gondosan megtervezett életképekben jelenítette meg a történelem és a társadalom keresztmetszetét. A bomba sikerű Budapest Sportcsarnok-beli telt házas lemezbemutató óta négy évtized telt el, de a Vadászat hatása, öröksége generációkon átívelő.

A filmek és játékok zenéin alapuló koncertek Európa-szerte ismert specialistája, a francia Overlook Events most az egyik legkülönlegesebb műsorával tér vissza Budapestre.

Ajánló


"Az improvizációval és interaktivitással fűszerezett, porcukor illatú estén felülünk az érzelmi hullámvasútra, és hősünkkel együtt fejest ugrunk egy különös kalandokkal…

Rúzsa Magdi hazánk egyik legnépszerűbb énekesnője, a rádiós frekvenciákon a legtöbbet játszott előadó, aki 2024. augusztus 31-én újra a Tokaj…

A miniszter félrelép kortárs brit drámaírója, Ray Cooney bohózata az álmokról, a reményről szól, illetve arról, hogyan reagálnak karakterei, ha…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!