<--

Program


Frenák Pál Társulat: Cage a Radikal Dance közreműködésével

Frenák Pál Társulat: Cage a Radikal Dance közreműködésével

A CAGE (jel.: ketrec) generációs tünetként mutatja fel az érzelmi bizonytalanság és elfojtások börtönébe szoruló, a hatalomgyakorlás játékterébe önként és tudatlanul besétáló egyén gyengeségét. A Cage művészei előadásukban hatálytalanítják a kezdetek és végek fogalmait és az örökös nyitottságot szem előtt tartva tagadják a hierarchikus szerveződés racionalitását.

Aktuális előadások




Az előadásban a kéz a kézben járó beteljesületlenség és széttéphetetlen köteléket építő örök vágyakozás misztériuma áll szemben a nyers állatiasság követelőző erőszakával. Az összezártság hatására alakuló emberi kapcsolatokban az uralkodó és a behódoló szerepei variálódnak. Vajon az egyenlőtlen és állandóan változó hatalmi viszonyok hatására alakuló személyiségek vágynak-e még a lázadásra? Képesek-e még a kitörésre? Vajon a test felszabadulhat-e a külső hatalom/rendszerek kényszerei és uniformizációja alól?

Frenák Pál legújabb kreációjában újfajta megközelítésben tesz kísérletet az általa pályája kezdete óta feszegetett társadalmi, szociális tünetek zsigeri, ösztönös eredetének felfejtésére: ezúttal négy kiváló táncost hív alkotótársul, akik a frontális, direkt mozgásnyelv és a frenáki, organikus iskola egyedi ötvöződésével minden eddiginél közvetlenebb kapcsolatba kerülnek a közönséggel – alkalmanként akár a nézőket is játékra hívva. A táncosok magukra próbálják a jelen és letűnt korok archetípusait, kaleidoszkóp-szerű viszonyrendszerbe állítják a sztereotípiás elképzeléseket, majd előpróbát vesznek az általuk megélt és meg nem élhetett társadalmi viszonyrendszereken. A jelen kor érzéketlen, impulzív, szélsőséges és külsőségekben tobzódó világában keresik magukban és másokban az emberit.

Frenák Pál koreográfus organikus mozgásrendszere nem korlátozódik a test természetes mozgásából kiinduló művészi alkotás metódusára. A koreográfiák a táncos jelenlétéből, személyiségéből inspirálódik, a mozdulatsorok kialakításában elengedhetetlen társ a táncművész. A Radikal Dance mint új generációs táncművészeti platform a Frenák Pál által gyakorolt alkotói metódust kívánja intézményesíteni, ugyanakkor önmagát vállalva az új generációra jellemző frontális, direkt kommunikációval fúzióban egy excentrikusabb, kendőzetlenebb stílust képvisel.

Külön köszönjük a közreműködést és színpadi jelenlétet az előadás helyszínén kiválasztásra kerülő görkorcsolyásoknak és nézőknek!

Koreográfia, koncepció: Frenák Pál
Alkotók, előadók, koreográfia-részletek: Esterházy Fanni, Anibal dos Santos, Eoin MacDonncha, Maurer Milán
Díszlet: Paradigma Ariadné, Smiló László
Fény: Marton János
Hang: Hajas Attila

Filozófiai konzultáns: Horváth Nóra (egyetemi docens - Széchenyi István Egyetem)

A Trafó, a Frenák Pál Társulat, a Radikal Dance és a Pannon Várszínház közös produkciója

Ajánló


Mikor a Mikulás hűséges szánhúzója, Villám bejelenti visszavonulását, új tagra van szüksége a…

Öt nő talpig vörösben, kihívóan. Öt gyönyörű nő bocsátkozik bonyolult, de érthető párbeszédbe…

Kepes András azokról az emlékezetes mondatokról mesél, amelyek fontosak voltak számára életének egy-egy…