Kántor Kata/Jelenlét Színház: NEM TÖRTÉNT SEMMI
Kántor Kata koreográfus egy belső utazásra invitálja a nézőket a NEM TÖRTÉNT SEMMI című darabjával november 14-én 19.00-kor az Eötvös10 Kamaratermében.
Kántor Kata koreográfus egy belső utazásra invitálja a nézőket a NEM TÖRTÉNT SEMMI című darabjával november 14-én 19.00-kor az Eötvös10 Kamaratermében.
A törékenységről
Mennyi repedés mindenben.
Szétfutnak sugár irányba és keresztbe,
egy pillanat se kell, hogy tovább
szakadjon a kusza háló,
szüntelen rianás az anyag
fagyos belsejében. Roppanások,
dörrenések, melyeket senki sem hall.
Kitágulnak az apró hézagok,
sötétség tör be a vékony ereken,
minden kiterjedés megkettőzi magát.
A test beleolvadna a végső ürességbe.
Elég egy apró ütés. Egy semmiség,
egy véletlen. Elég egy szó,
a figyelem kékhalála. Elég, hogy
a vágy ütköztessen egy részecskét
az agyban saját ellentétével.
Hogy megtörtént, egy villanás tudatja.
A test hirtelen megrázkódik. A vágy
és a félelem tombolása minden sejtben
felgyújtja a sötétséget, ami ettől
még mélyebb lesz. Amit egynek hiszünk,
talán ezer sziget inkább, összetorlódva.
A repedések tarthatják őket egyben.
Schein Gábor Üdvözlet a kontinens belsejéből című kötetéből
A mozgásfolyamot az érzelmi csapdák, a megromlott viszonyok, bántó kapcsolatok inspirálták. Az Egyed Bea táncművész által érzékenyen előadott szóló érzelmileg felkavaró, festői képei már a szokatlan térhasználattal is kizökkentik a nézőt a komfortzónájából. Létezik-e a feltétel nélküli szeretetnek, az önátadásnak az a foka, ami sérülés nélkül elbírja a másik sebzett lényét? Hogyan lehet megszabadulni az ambivalens transzgenerációs és sorskönyvi mintáktól, és megtalálni az önazonossághoz vezető utat? Elég-e a tudatosság, az önreflexió a pusztító folyamatok megállításához? Mikor kapcsol be az életösztön? Hogyan jöhet el a megtisztulás?
A táncelőadás az emberi kapcsolatok törékenységét és a sérelmeken való felülemelkedés és megbocsátás lehetőségét vizsgálja. A belső személyes háború végső soron az egyén önfelszámolásával jár, jó lenne a békét még az életben megteremteni, s nem a halál által „nyerni el”. Amikor az ember szembenéz azzal, hogy a vágyaiból mit sikerült, illetve mit nem sikerült ki- és beteljesíteni, és kitekint az életet javarészt kitevő pótcselekvések halmazából, olykor felteszi a kérdést, hogy mi az, ami valójában történik vele az életben? Mi történik a felismeréskor? Univerzális szempontból egyáltalán van-e jelentősége az egyéni emberi létnek a végtelen térhez és időhöz képest? Történik-e bármi attól, hogy megszületünk és meghalunk? Hagyunk-e bármi nyomot magunk után a világban?
előadó: Egyed Bea
jelmez: Szűcs Edit
díszlet: Körmendy Pál
zene: Tóth Andor
dramaturg: Szurma Ági
fény, hang: Batta Gábor
munkatársak: Csapó Márta Borbála, Gábor Zoltán
koreográfus: Kántor Kata
fotó: Kleb Attila
külön köszönet a kassai Thália Színház színművészeinek: Lax Juditnak, Latócky Katalinnak és a kassai Thália Színháznak
támogatók: NKA, Eötvös10 Művelődési Ház
Ray Cooney kortárs brit drámaíró bohózata az álmokról, a reményről szól, illetve arról, hogyan reagálnak karakterei, ha tapintható közelségbe hozza…
Nagymama, lány, unoka. Mindegyik mást akar, mindegyik másként, mással szeretné élni az életét. Teri például szeretője mellett képzeli el a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!