Jegyvásárlás

Program


Háy János: Nehéz - Ördögkatlan Produkció Bárka Színház Stúdió Szkéné

Háy János: Nehéz - Ördögkatlan Produkció Bárka Színház Stúdió Szkéné

A Nehéz főhőse Háy János mindenkori főhőse: a vidékről tizenévesen Budapestre kerülő fiatalember, aki szülei egyetértésével, sőt támogatásával megszakítja a végtelennek tűnő családi láncot, kiszakad az otthoni fészekből, „különb” lesz, mint ősei, megváltja a nemzetséget stb. Aztán az illúziók kicsorbulnak, ahogy kell...

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. január 23. vasárnap, 19:00

Háy János: Nehéz - Ősbemutató
Ördögkatlan Produkció Bárka Színház Stúdió Szkéné
Az előadás hossza: 130 perc szünet nélkül

„…Sebzettek, sérülékenyek esendőek vagyunk, de éppen esendőségünkön keresztül tudjuk egymást megérinteni. Csakhogy olyan korban élünk, amelyben az esendőséget el szokás tagadni. Ez szerintem ember- és létellenes gondolkodás. Az esendőség a létezés alapélménye. Éppen ez teszi lehetővé, hogy ne rettegjünk a másiktól. Mert egyikünk sem tökéletes. A tökéletes félelmetes – és érdektelen, unalmas. Azért szánt az Úr csak hat napot a teremtésre, mert nem akarta, hogy tökéletes
legyen.”  (Háy János)

„Nehéz volt. Ha csak a hangokat vesszük, már akkor. Mert ő úgy nőtt föl, hogy legfeljebb a biciklilánc csörrent meg, vagy az állatok bőgtek, aztán csönd. Nehéz volt neki, hogy az utcák, ahol a többiek otthonosan közlekedtek, ő meg a nevüket sem bírta megjegyezni, meg a buszok...”
Részlet Háy János Nehéz című novellájából

A Nehéz főhőse Háy János mindenkori főhőse: a vidékről tizenévesen Budapestre kerülő fiatalember, aki szülei egyetértésével, sőt támogatásával megszakítja a végtelennek tűnő családi láncot, kiszakad az otthoni fészekből, „különb” lesz, mint ősei, megváltja a nemzetséget stb. Aztán az illúziók kicsorbulnak, ahogy kell. Régi otthonát elveszíti, újat a nagyvárosban nem lel, noha minden próbálkozása arról szól, hogy megteremtse „saját életét”. S ez a saját élet a törvény és véletlen által meghatározottan kétségbeejtően kiszámítható: kudarcos visszatérés, alkohol és magány, bukás és halál. Háy sajátos nyelve, humorát még őrző, egyre szikárabb és szigorúbb fogalmazása a komédia színeit felcsillantó sötét magyar tragédiát ígér.

„…hogy hogyan is kéne élni. Élnünk. Ezt kérdezi Háy. Kérdezi. Nem mondja. Mert nem tudja. Mi sem tudjuk, mi is csak kérdezzük. (...) Mi is megyünk persze a vég felé, merthogy nekünk is benne van ez a pakliban. De még nem ez a lap következik. És hogy ne ez következzék, mentjük át magunkat a holnapba, a holnapokba. Szerelemmel, melóval, alkohollal, apró hazugságokkal, öncsalásokkal. (...) Már nem vagyunk olyan szépek és ártatlanok, de megyünk előre. Ami merre is van.”
(Bérczes László)

Szereposztás:
Férfi................................................ MUCSI ZOLTÁN
Anya............................................... BAJCSAY MÁRIA
Tanár.............................................. KATONA LÁSZLÓ / GADOS BÉLA
Tanszékvezető............................... ILYÉS RÓBERT
Feleség.......................................... MOLDVAI KISS ANDREA
Karesz............................................ MOLNÁR GUSZTÁV / KOVÁCS KRISZTIÁN
Feleség a bemutatón..................... VARGA ANIKÓ
Karesz a bemutatón....................... PÁSZTOR TIBOR
Anya a bemutatón.......................... LÁZÁR KATI m.v.

Díszlettervező: SÁRKÁNY SÁNDOR
Jelmeztervező: KÁRPÁTI ENIKŐ
Zeneszerző: DRESCH MIHÁLY
Asszisztens: GÁBOS KATALIN
A rendező munkatársa: KISS MÓNIKA
Rendező: BÉRCZES LÁSZLÓ

Ajánlatunk


1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.

Brian Blade legendás amerikai jazzdobos (Chick Corea, Joshua Redman, Bill Frisell) Magyarországon is jól ismert, még popos körökben is az egyik legkeresettebb hangszerén - Joni Mitchelltől Bob Dylanig a legnagyobbakkal játszott.

Ajánló


A délszláv muzsikát játszó Vujicsics Együttes ötven évvel ezelőtti megalakulásuk óta szinte változatlan felállásban muzsikál.

Közjegyző az emeleten - a csavaros vígjáték Moravetz Levente remekül összehozta a korábbi televíziós szappanopera-szereplőket (Szőke Zoltán és Gyebnár Csekka…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!