
Médeia
Médeia
KV Társulat előadása
Euripidész: Médeia c. drámája nyomán
Rakovszky Zsuzsa fordításának felhasználásával
Médeia
KV Társulat előadása
Euripidész: Médeia c. drámája nyomán
Rakovszky Zsuzsa fordításának felhasználásával
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 18. Oktober 2023 19:00
Az előadás a 29. THEALTER Fesztivál Különdíját nyerte el 2019-ben.
A KVTársulat először vállalkozott klasszikus mű feldolgozására; az ókori szöveg alapján olyan kortárs előadást hozott létre, amely a nők kiszolgáltatottságáról és egy krízishelyzet megoldási lehetőségeiről szól, ma.
Czukor Balázs rendező – akivel a díjnyertes Függésben c. előadás után másodszor dolgoznak együtt – kerettörténetbe helyezte a drámát; Médeia története egy csoportterápián, szerepjátékokon keresztül bomlik ki.
A KVT előadásainak fontos témája a nemi szerepekkel való játék, a hagyományos nemi szerepek lebontása; ennek az útkeresésnek is fontos állomása a Médeia, amelyben a darab összes szerepét négy nő játssza. Ez egyrészt értelmezhető a klasszikus görög színházi szereposztás inverzeként, másrészt ezáltal éppen az egyes szereplők nemiségen túli igazsága erősödik fel és válik átélhetővé.
„Egyszerre születik antik sorsdráma és kortársi tragikomédia és mindkettőben… ott a kortalan kérdésáradat, amely válaszokért kiált – a középpontban a szűkölő, vergődő, válaszért, megértésért, el és befogadásért esdeklő Médeiával… a kérdés tehát nem az, hogy ilyenek lennének a nők? – hanem az, hogy ilyenek lennénk mi?”
Szereplők:
Radnay Csilla
Spiegl Anna
Száger Zsuzsanna
Urbanovits Krisztina
Látvány: SZABADOS Luca
Bábkészítő: PALYA Gábor
Produkciós asszisztens: CSEH Adrienn
Rendező: CZUKOR Balázs
Külön köszönet: Karsai Györgynek
Előadás hossza: 70 perc szünet nélkül
Az előadást 16 éven felüli nézőinknek ajánljuk!
A legendás bálna az a megmagyarázhatatlan „valami“, amellyel mi, emberek, együtt élünk: az időtől való félelem, az örökkévaló utáni vágy keresése egy olyan világban, ahol az ember fölé Isten tekintete tornyosul.
„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.” „Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!” „Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...” „Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.” „Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...” „Szörnyű munka!” „Sivár, sivár.”
Rachel mindennap vonattal megy be a városba, így mindennap kétszer halad el a régi háza előtt. Az a ház előtt, ahol a volt férje az új feleségével és nemrég született gyermekükkel lakik.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
Ezúttal egy egyedülálló és elragadó együttműködés keretein belül Nikolas Magyarország egyik leginnovatívabb pop-sing formációjával, a “Swing á lá Django” együttessel…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.